onsdag den 10. september 2008

Manifest

En af de første dage på multimediedesigner uddannelsen, som også er kaldet 46h, fik vi til opgave at finde 5 dogmer der skulle danne et manifest, som vi skal bruge til at arbejde udfra her på uddannelsen.

Vi blev præsenteret for Bruce Maus´ “incomplete manifesto”
http://www.brucemaudesign.com/manifesto.html der gav os et indblik i hvad vi skulle beskæftige os med og som satte tankerne igang.

Mine 5 dogmer:


  • Åben og imødekommende

  • Udvikle mig i takt med tiden

  • Organisrer mig - styr og orden

  • Lær af dine og andres fejl

  • Brug dine omgivelser og udnyt dem

Disse dogmer er en reminder til mig selv om at jeg ikke skal være bange for at prøve en masse af, både sjove, mærkelige, dumme og selv urealistiske ting. Jeg skal være åben overfor ALLE ideer, intet er umuligt, før det er bevist.

Jeg skal sørge for at være der til undervisningen, suge al den viden til mig som jeg kan og afprøve alt mens jeg kan.

Jeg skal for starten af have styr på mine papirer, gemme tingene i de rigtige mapper, læse op og være forberedt.

At fejle gennem forløbet er ikke en fiasko, men blot endnu en måde at lære på.

Jeg skal ikke være bleg for at benytte mine medstuderene, venner og families viden, det lærer både de og jeg af.

Ingen kommentarer: