tirsdag den 9. september 2008

At arbejde kreativt med blomster.

Jeg kommer nok ikke udenom at jeg er en rigtig blomster-pige. Som helt ung fik jeg arbejde i en blomsterforretning, jeg arbejdede der i 5 år indtil butikken lukkede pga. at min chef gik på pension.

Jeg arbejdede der i weekender, helligdage og ferier. Sommetider var det lidt hårdt og træls om morgenen når man skulle tidligt op, når man ellers havde fri for skole. Men når jeg så var mødt ind, var det dejligt at være der. Jeg blev glad af at være på arbejde, jeg havde helt frie tøjler og kunne gøre stort set, hvad der passede mig. Selvfølgelig skulle jeg sørge for at der var fyldt op af buketter, dekorationer mm. Men det var også det jeg var vild med at lave.

Jeg har altid godt kunne lide at bruge mine hænder og ikke mindst at udfolde mig kreativt med alle mulige ting. Derfor var det en ekstra gode at arbejde med blomster, fordi her kunne min kreativitet rigtig komme til live. Det handlede jo om at sætte machende farver sammen, lave symmetri, kombinere blomster med pynt, lys, urtepotteskjulere, bånd mm. og ikke mindes imødekomme kundernes ønsker og smag.


Nedenfor ses en mor/barn buket, som jeg bandt til min søster og hendes søn da han blev født.




Det er guld værd at have et job man brænder for. Så vælg omhyggeligt hvad du vil arbejde med i din fremtid, det betaler sig!

Ingen kommentarer: